ALMANYA – Türkiye'den Almanya'ya hemşire olarak giden ve bir yoğun bakım ünitesinde görev yapan genç sağlık çalışanının aşırı sıcaklarla ilgili yaptığı açıklamalar sosyal medyada gündem oldu. Hastane odalarında klima bulunmadığını belirten hemşire, yaşadıkları zorlukları anlatırken duygusal anlar yaşadı.
Sosyal medyada paylaşılan videoda konuşan hemşire, Almanya'da hava sıcaklığının 40 dereceye ulaştığını belirterek hem sağlık çalışanlarının hem de hastaların sıcak hava nedeniyle büyük zorluk yaşadığını söyledi.
Son dakika haberlerini ve önemli gelişmeleri anında telefonunuza alın.
👉 WhatsApp Kanalına Katıl"Sadece hastalıklarla değil, sıcakla da mücadele ediyoruz"
Yoğun bakım servisinde görev yaptığını ifade eden hemşire, çalıştıkları alanlarda ve hasta odalarında klima bulunmadığını dile getirerek şu ifadeleri kullandı:
"Sadece hastalıklarla değil, aynı zamanda sıcakla da mücadele ediyoruz. Hastalar ter içinde kalıyor. Ateşi yükselen hastalar oluyor. Biz ise önlük, maske ve eldivenlerle saatlerce çalışıyoruz."
Sağlık personelinin işlem sırasında yoğun şekilde terlediğini belirten hemşire, zaman zaman terini silmeye dahi fırsat bulamadığını söyledi.
"Türkiye'nin en ücra hastanesinde bile klima var"
Genç hemşire, Almanya'nın gelişmiş sağlık altyapısına rağmen hastanelerde klima bulunmamasını eleştirerek, Türkiye'deki birçok hastanede bu sorunun yaşanmadığını ifade etti.
"Bu kadar zengin bir ülkede en temel ihtiyaçlardan biri nasıl eksik olur?" sözleri kısa sürede sosyal medyada binlerce kişi tarafından paylaşıldı.
Sosyal medyada tartışma başladı
Hemşirenin açıklamaları özellikle Almanya'da yaşayan gurbetçiler arasında geniş yankı uyandırdı. Bazı kullanıcılar Almanya'daki birçok hastanenin yıllar önce inşa edildiğini ve geçmişte klima ihtiyacının bugünkü kadar hissedilmediğini savunurken, bazıları ise iklim değişikliği nedeniyle sağlık kuruluşlarının artık yeni koşullara uygun hale getirilmesi gerektiğini dile getirdi.
Öte yandan birçok sağlık çalışanı da özellikle yoğun bakım, ameliyathane ve hasta servislerinde aşırı sıcakların hem çalışanların performansını hem de hasta konforunu olumsuz etkilediğini belirterek modern iklimlendirme sistemlerinin yaygınlaştırılması çağrısında bulundu.
Siz ne düşünüyorsunuz?
Almanya'da yaşayan gurbetçilerimize soruyoruz:
Sizce Almanya'daki hastanelerde klima eksikliği önemli bir sorun mu? Bu hemşirenin açıklamalarına katılıyor musunuz? Görüşlerinizi yorumlarda bizimle paylaşabilirsiniz.
